Известие

Collapse
No announcement yet.

Чукане във волана 156-ца

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чукане във волана 156-ца

    Привет колеги,
    имам един много дразнещ проблем с каляската. Когато звъртя леко волана, без значение дали на ляво или на дясно се чува едно съвсем леко почукване до момента на задвижването на колелата. Няма значение дали двигателя работи или не, което ме навежда на мисълта, че не е от рейката а по скоро някоя става по пътя до нея. Чукането е съвсем леко и се чува горе при самия волан и само в първите 1-2 сантиметра от движението му, пред да сработи рейката,т.е. при обирането на луфта. Почукването е като метал в метал.
    Всичко по предницата е сменено и при преминаване през неравности и дупки не се чува нищо. Някаква идея от какво може да се получи?
    В търсачката видях, че ОЕМ се е сблъскал с подобен проблем но при него е било при запален двигател, т.е. рейката е била в работно положение.
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  • #2
    Първоначално публикувано от slaf4u Покажи съобщение
    Привет колеги,
    имам един много дразнещ проблем с каляската. Когато звъртя леко волана, без значение дали на ляво или на дясно се чува едно съвсем леко почукване до момента на задвижването на колелата. Няма значение дали двигателя работи или не, което ме навежда на мисълта, че не е от рейката а по скоро някоя става по пътя до нея. Чукането е съвсем леко и се чува горе при самия волан и само в първите 1-2 сантиметра от движението му, пред да сработи рейката,т.е. при обирането на луфта. Почукването е като метал в метал.
    Всичко по предницата е сменено и при преминаване през неравности и дупки не се чува нищо. Някаква идея от какво може да се получи?
    В търсачката видях, че ОЕМ се е сблъскал с подобен проблем но при него е било при запален двигател, т.е. рейката е била в работно положение.
    Виж си кардана на волана (до рейката) А и рейката пак си е рейка и без запален двигател
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      ....или рейка..или накрайници.....бе карай ...щом нямаш течове или сериозни звуци,като виене,хлопане и т.н.....не се впрягай за толкова дребни неща,че няма да ти излезе колата от сервиза....
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Скоро и аз имах подобен проблем. Оказа се, че се били разхлабили някакви болтове на карето между воланът и рейката. Майсторът се изчанчи под таблото при педалите и ги затегна. Вече 2-3 месеца нямам проблеми (да чукна на дърво)
        Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от itso_a Покажи съобщение
          Скоро и аз имах подобен проблем. Оказа се, че се били разхлабили някакви болтове на карето между воланът и рейката. Майсторът се изчанчи под таблото при педалите и ги затегна. Вече 2-3 месеца нямам проблеми (да чукна на дърво)
          Интересно... ще се нагъна и аз през почивните дни да погледна...
          Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от slaf4u Покажи съобщение
            Интересно... ще се нагъна и аз през почивните дни да погледна...
            Бъди внимателен. Пази главата ... и дупето
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
              Бъди внимателен. Пази главата ... и дупето
              На главата каска, на дупето памперс. Безопасността на първо място. Не съм се навирал до сега при педалите, има ли нещо което да ме удиви? Карданната става достъпна ли е или трябва да се разглабят кори и предпазители?
              Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от slaf4u Покажи съобщение
                На главата каска, на дупето памперс. Безопасността на първо място. Не съм се навирал до сега при педалите, има ли нещо което да ме удиви? Карданната става достъпна ли е или трябва да се разглабят кори и предпазители?
                Вижда се, но стойката е неудобна
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Успях със сондажа и извода е следния:
                  Когато стисна в юмрук ставата маркирана в червено и размърдам волана чукането изчезва. Усещам в ръката си как има един тънък момент в който ако не съм стиснал двете половини на ставата ще се наместят и ще се чуе шума. Има ли шанс тази става да се разглоби и да се стегне по някакъв начин (тънки пластмасови или гумени шайби... знам ли? )? Като гледам сглобката е с нитове.
                  edit:
                  добавям още малко информация - когато хвана с ръка кормилната колона и я държа под усилие с посока нагоре (към волана) и в същото време въртя волана на ляво-дясно, той си се върти мазничко и без чукане.






                  Усещам се как ще намотая цялата става с PVC или тефлонова лента
                  Last edited by slaf4u; d.m.y г., 17:50.
                  Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

                  Comment


                  • #10
                    Аз все си мисля,че не е тук проблема...дано да греша.
                    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                    Comment

                    Working...
                    X